attvaramamma

Hur det ser ut i verkligheten

Family living Permalink0
Pojkarna har jullov. Gud vad mysigt tänker ni säkert nu. Det tänkte jag också från början, med jag har börjat ändra mig. Idag var vi till ica maxi för att handla det viktigaste eftersom kylen ekade tom här hemma. De fick dra varsin korg för att känna sig delaktiga, vilket jag tyckte var en bra idé men ångrade mig ganska snabbt. De hann smaka på både bananer och tomater med skal och allt innan jag hann fram. Min yngsta hjälpte också till att sopa butiksgolvet vid ett eller tre tillfällen. Min äldsta fick ett eller fem utbrott inne i butiken för att han inte fick leksaker eller glass. Däremot lät jag dem köpa varsin munk, som muta för att de skulle bete sig i butiken. Det hjälpte inte. 
 
Hemma har det kastats sönder leksaker, de har bråkats och det har slagits, syskon emellan. Jag är så trött i huvudet just nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Droppen för mig blev då jag hittade en bok i deras läskoja som de rivit ur sidor från. De åkte i säng båda två klockan 19 och de har inte fått äta de förbannade munkarna. Jag har nästan lust att trycka dem själv som straff medans de sover, men den enda som kommer straffas av det är min röv, så jag låter bli. 
 
Jag tänker däremot gå in och plocka bort alla deras leksaker när de sover och sedan får de allt förtjäna att få dem tillbaka en efter en. Hårt? Ja, kanske det men mina barn ska lära sig vett att uppskatta sina leksaker. Några bortskämda snorungar ska det inte bli av dem. 
 
Det är sådana kontraster... Fån att vilja ligga nära och mysa till att vara två totalt vilda. Jag föredrar helt klart de mysiga stunderna framför allt annat. Det är de som väger upp det jobbiga. 
och just det. Det är bara måndag. Giv mig styrka.
 
 
Till top