attvaramamma

Amor Vincit Omnia

Family living Permalink0
Det är en tuff period ekonomiskt, igen. Visserligen är väl januari en tuff månad för alla, med eller utan barn. Men tack vare inställningen jag ärvt av mina föräldrar, att allting går om man vill, så vet jag att det kommer gå även denna månad. Mina föräldrar låter mig ofta veta att om det kniper så hjälper de såklart till, men jag är envis som en åsna och vill ju klara mig själv. Stå på egna ben. Ja ni fattar..
 
Kontrasterna att ena dagen stå och gråta över att man köpte fel sorts juice och betalade 15kr mer, än för den man skulle köpa som var på erbjudande i reklambladet, till att bli rörd över hur fantastiska vänner man har i sitt liv. Igår blev vi våldgästade med familjepizza och massa skratt av Malin och idag kom pojkarnas morfar på besök. Den ekonomiska kampen blir så obetydlig när man har så mycket kärlek runtom sig. 
 
Idag när jag skulle hämta på dagis så möts jag av en glad 3åring som kommer springandes med öppna armar och utbrister "jag älskar dig mamma!" Bara sådär. Om barnen bara visste, hur mycket det betyder. Om kärlek kunde mätas i pengar hade jag varit ekonomiskt oberoende från första stunden de kom in i mitt liv!
 
Amor Vincit Omnia
Kärleken övervinner allt ♥
 
 
 
 
Till top